vrijdag 11 mei 2012

Visa verlengen

Het gaat snel zo'n jaar, we moeten ons al bezig houden met visa verlengen. Zoals te verwachten brengt dit allerlei formaliteiten en regeltjes met zich mee. We willen natuurlijk naar Nederland als de kinderen school vakantie hebben. Onze visa is ook verlopen in de zomervakantie. Voor verlenging van de visa moet je in India zijn. Je moet eerst naar de politie, dan naar het FRO voor aanvraag en na 30 dagen nog een keer naar het FRO, om de registratie af te handelen. WE zouden tussen de twee bezoekjes aan het FRO naar Nederland kunnen, ware het niet dat men aangeeft dat je toch wel enige tijd voor het verlopen terug in het land moet zijn. Anders kom je er niet in. Tja Gerlinde heeft zich ingesteld op 6 weken Nederland. Als alternatief kun je voor een nieuwe visa gaan in Nederland. Maar dat kost extra, en je hebt weer een hele rits aan papieren nodig. Gelukkig zijn deze hoofdzakelijk het zelfde als vorig jaar. Toen ik vandaag om een uitnodiging brief van Honeywell vroeg, verwees me de HR leider door naar het relocation buro, deze kwamen met de vraag of honeywell hun wilde autoriseren om mij te assisteren, want het is immers geen verlenging maar een nieuwe visa. Je kunt je wellicht voor stellen dat ik wat rare geluidjes ging maken aaaargh. Dit vraagt men niet aan Honeywell maar aan cartus dit is het bedrijf dat mij namens Honeywell helpt tijdens het verblijf in India. Zij zullen dus weer naar de ene HR meneer terug moeten om toestemming te vragen. Ik kan ze de brief van vorig jaar geven ze hoeven alleen de datum aan te passen. Al deze rompslomp heeft inmiddels meer energie gekost. Gerlinde zit zich inmiddels zorgen te maken of het wel goed komt, daar maak ik me geen zorgen over, het komt altijd goed, alleen de Weg ernaar toe gaat met vele omwegen. Dat is iets wat ik het afgelopen jaar heb geleerd. Ik ben vandaag weer de hele dag bezig geweest om duidelijkheid te krijgen in de cijfers mbt de productiviteit. Hoezo optimale processen.

1 opmerking:

  1. Uitstekende blog. Bedankt voor het delen van dit informatieve blog. Als iemand een visumaanvraag wil indienen of een visum wil aanvragen of van plan is om naar India, Vietnam, Sri Lanka, Turkije te reizen. Dan hoeft u nergens heen. Neem contact op met onze experts om een ​​visum aan te vragen. Onze experts helpen u om binnen 3 werkdagen een visum online te krijgen.

    online visum india
    visum india aanvragen
    visumaanvraag india
    online visum vietnam
    visum vietnam aanvragen
    visumaanvraag vietnam
    online visum sri lanka
    visum sri lanka aanvragen
    visumaanvraag sri lanka
    online visum Turkije
    visum Turkije aanvragen
    visumaanvraag Turkije

    BeantwoordenVerwijderen