zondag 27 mei 2012

Terug in India

Ik had een tussenstop in Dubai tijdens mijn vlucht van Boekarest naar India. Ik vertrok vroeg in de avond, in Dubai moest ik drie uur wachten op de aansluiting, en tijdens het laatste stuk van Dubai naar Mumbai heb ik niet geslapen. Het eerste wat je opvalt als je uit het vliegtuig stapt is de stinkende vloerbedekking in de slurf van het vliegveld. Ik dacht ha terug in India. Ik heb de hele nacht niet geslapen als ik om 8:00 uur s'ochtends bij Santosh in de auto stap. Het eerste stuk in Mumbai zit ik nog een beetje om me heen te kijken. Dan zie ik een verkeerslicht waarvan zowel het groene als het rode licht brandt. Nee ik zit niet te dromen het is echt waar. Santosh stopt eerst voor het rode licht en ziet vervolgens het groene en rijd net als de rest door. Dit kan alleen in India. Het wordt tijd voor een dutje, ik doezel net een beetje, begint Santosh opgewonden "look look" te roepen. Ik kom overeind uit mijn neer-geklapte stoel en zie mensen uit een omgeslagen riksja klimmen. Midden op het kruispunt, wellicht iets te hard de bocht genomen met de driewieler. Ik ga weer liggen, en doezel net weer een beetje, hoor ik een knal en gerinkel, kijk ik op, snijd een man ons en gaat pontificaal midden op de driebaansweg op de middelste rijbaan voor ons staan. Hij stapt uit, Santosh het raam naar beneden, en de mannen gaan een minuutje tegen elkaar staan schreeuwen. De man verdwijnt weer achter zijn stuur en wij manoeuvreren er om heen. Santosh wrijft nog een keer over de spiegel welke blijkbaar geraakt was. Ik probeer de slaap weer te hervatten, Santosh zit nog een kwartiertje Hindi te mompelen, ik maak een paar keer een ehem geluid ter bevestiging van zijn geklaag, hij was het duidelijk niet eens met het rijgedrag van de andere chauffeur. Het lukt me niet echt om in slaap te vallen. Dan voel ik mijn blaas, het is tijd voor een kleine sanitaire stop. We doen ons plasje in de berm zoals alle Indiërs doen. Hierna zijn we zonder problemen naar huis gereden en ik heb lekker een beetje liggen doezelen, echt slapen lukte niet. Tjonge terug in India.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten