zondag 5 augustus 2012

Parandar

Ik had op internet een mooi verhaal gevonden over een wandeling van Narayanpur naar Parandar Fort. Er stonden foto's bij van het begin punt. Ik dacht met hulp van Santosh moeten we dit kunnen vinden. Op de site stond dat het vanaf Pune iets minder dan 1 uur rijden was.
Santosh kwam me om 12:00 uur ophalen, ik liet hem de plaatsnaam Narayanpur lezen. Hij begon daarna mijn notities voor de wandeling te lezen. Ik heb hem uitgelegd dat dat voor het wandelen was en dat hij me alleen maar bij Narayanpur moest afzetten. Hij zei aha maar wist niet waar Narayanpur ligt. Ik heb hem op de computer de kaart laten zien, onze inkt is op dus ik kan het niet even uitprinten. Ik heb Santosh drie keer gevraagd of het duidelijk was en hij zei ja. We zijn weg gereden, na 5 kwartier zaten we nog steeds op de snelweg, ik dacht we gaan te ver. Maar even daarna ging Santosh vastberaden naar links. Hij vroeg me nog een keer Temple sir, ik zei ja want het vertrek punt was bij een oude tempel. Nou zegt dit niet zoveel want het land is bezaaid met tempels. Na een poosje ging Santosh van de weg en wees naar een enorme parkeer plaats van een tempel. Dit leek niet op de foto van het internet. Ik dacht zie je wel ik had even een waypoint moeten maken met mijn horloge. Stom van me dat ik dit niet gedaan heb. Ik ben uit de auto gestapt heb de tempel op een afstandje bekeken, en ben terug gegaan naar Santosh, ik zei: "is this a new tempel" Waarop Santosh vol trots zei: "yes sir 8 years old" Tja ik was op zoek naar een fort van 1000 jaar oud en niet naar deze attractie. Ik heb Santosh uitgelegd dat we naar het dorp Narayanpur moesten, de reis ging verder, tot we bij een oude tempel waren, Santosh zei dit is Narayanpur. Ik ben gaan wandelen, ik herkende niets van de foto van het internet, ik dacht ach wat kan het me schelen ik kan hier ook wel wandelen. Tot ik 1 km buiten het dorp ineens de banyan boom herken van de foto van Internet. Had Santosh het toch goed. Het wandelpad begon, al snel had ik aanspraak, de standaard vraag: "Where are you from sir", goed leuk ik heb even met de jonge lui opgelopen, maar het ging me te langzaam. De wandeling was prachtig, sommige stukken waanzinnig steil en glibberig.





Schildering van de familie: Shiva, Parvati and Ganesha in de tempel boven op de berg.





Rijst velden
Ik heb een prachtige wandeling gemaakt, ik ben 2.5 uur onderweg geweest, ik heb 9 km afgelegd en ik ben 500m geklommen en gedaald. Het eerste stuk vanuit het dorp was vrij vlak, daarna begon een klim met een steiging percentage van 30%.

Terug in de auto vraagt Santosh of ik mooie foto's heb gemaakt. Ik laat ze zien. hij herkent het fort en zegt "is this Parandar Fort" ik zeg ja. Santosh slaat met zijn hand op zijn voorhoofd: "but Sir you can go their by car". Hij snapt er niets van dat ik kan genieten van een prachtige wandeling. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten