zaterdag 25 augustus 2012

Vogeltjes spotten

Vanochtend ben ik een rondje gaan rennen, langs Banerroad, naar Pune University, daar zag ik nog  wat hardloop maatjes. Zij hadden de training er al op zitten. Bij de achteruitgang van de university dacht ik laat ik eens rechtdoor gaan. Ik kwam in een heel mooi gebied, echter alle wegen liepen dood, en na een tijdje dacht ik ik moet wellicht via dezelfde gate weer naar buiten. Toen zag ik een mooie blauwe kingfisher langs vliegen. Ik ben terug naar huis gerend, eenmaal thuis toen ik weer een beetje op adem gekomen was en een douche had genomen ben ik op het idee gekomen om maar weer eens vogeltjes te gaan spotten. Die kingfisher in de botanische tuin heeft me hier toe aangezet. Ja dat mooie gebied was een botanische tuin, dit zag ik op het plattegrondje wat mijn horloge op de computer had gezet. Ik ben naar het NCL terrein gelopen dit is lekker dicht bij.
Als eerste kwam ik een kingfisher tegen.



Scaly Breasted Munia

Scaly Breasted Munia
Dit vogeltje hierboven zag ik kort hierna wegvliegen met de sliert gras van wel 40 cm, terwijl het vogeltje zelf slechts 10cm is.

Ik zag een boom met veel kwetterende vogels, netjes hangend een tak. In 1 boom zaten 4 nesten. Deze vogels heten Baya Weaver
Baya Weaver

Baya Weaver

Bee Eater


1 opmerking: