woensdag 22 augustus 2012

Today's thought

Iedere dag wordt een mail gestuurd naar alle werknemers in ons kantoor. De titel is today's thought.  
In dezelfde mail wordt vermeld wie er jarig zijn. Dus ik interpreteer dit altijd als een soort wijsheid voor de jarigen. Vandaag op mijn verjaardag was de gedachte van de dag:
The most absurd and reckless aspirations have sometimes led to extraordinary success.
Dit is niet een heel eenvoudige zin, het zet je in ieder geval even aan het denken. 
De meest absurde en onbezonnen ambities lijden soms tot uitzonderlijk succes.

Maar wat moet je nou met zo'n spreuk, moet ik op zoek naar absurde en onbezonnen ambities? Nee ik geloof meer in mijn boeren verstand gebruiken, dit lijdt in ieder geval tot succes. De kans dat het fout gaat met onbezonnen ideeën is volgens mij waanzinnig groot. Er staat ook in de spreuk "soms" dit geeft mij al voldoende informatie over de kans van succes. Een beetje out of the box denken kan natuurlijk geen kwaad. Dit moet iedereen doen anders kom je nooit een stap verder. Maar absurde en onbezonnen ambities, nee hier ben ik te nuchter voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten