donderdag 2 augustus 2012

Pune Blast

Dat was gisteren wel even schrikken. Ik was in de sportschool, op de TV was te zien: "Breaking news: Pune Blast" op de achtergrond een prullenbak met een M van Mc donalds. De rest waren Hindi karakters, ik zag aan de commotie van de mensen dat er wel echt wat aan de hand was.
Thuis maar eens even gecontroleerd. Er zijn in 1 straat 4 bommen geplaatst welke binnen 1 kwartier zijn afgegaan. Het waren kleine bommetjes, er is 1 gewonde, deze man wordt verdacht van het plaatsen, hij had in een tas een bom welke afging, hij ontkent dat hij wist dat de bom in de tas was, hij heeft gezegd dat hij er achter kwam toen de bom afging. Twee van de bommen waren geplaatst op een fiets welke was geparkeerd. De fiets is nog heel dus een erg grote bom kan het niet geweest zijn. De minister die twee weken pas is verkozen zou de stad bezoeken, vlak voor vertrek heeft hij besloten om in Delhi te blijven.
Ik kreeg vandaag een sms met de tekst: Message from Puine commissioner: Do Not beleive in any rumours. If any suspicious thing noticed, like bicicle having front carriage containing plastic carrybag, please inform Pune Police control room on xxxxxxx
Tja, ik moet mijn fiets maar niet ergens laten staan met een tasje erin, straks wordt ik nog verdacht. Toen ik dit Bart liet lezen zei hij vandaar dat iedereen me vandaag zo zat aan te staren toen ik rondfietste met mijn regenjas in het bagage bakkie voorop.

Je gaat je afvragen moet ik me nu onveilig voelen. Ik voel me niet onveilig of zo. Je vraagt je dan af ben ik misschien naïef. Ik weet het niet, voelt wel goed eigenlijk dat je je niet hopeloos ongerust maakt.
Als het maar niet tot gevolg heeft dat de visa nog langer wordt vertraagd. Gerlinde heeft haar terug keer naar India net met 1 maand uitgesteld. Dit is best wel lang zo zonder haar en Anne-Marie en Thomas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten