zondag 18 november 2012

Desert camp

Na het bezoek aan Jaipur zijn we naar het Desert Resort gereden. De weg ging door een gebied waar veel steengroeven waren. Het was een stoffige weg. Het Desert Resort was een luxe verblijfplaats waar we onze lunch hebben genuttigd. Daarna even relaxen, onze koffers met zwem-kleren waren al vertrokken naar het Desert Camp, we konden helaas geen duik in het zwembad nemen. Gerlinde heeft een tulband gekocht, deze moest ter plekke gemaakt worden van een lap stof die minstens 6 meter lang is. Er was geen tulband expert in de winkel dus werd er een kok achter zijn fornuis vandaan gehaald. Hij heeft ongeveer 6 minuten staan wikkelen. Daarna was het tijd om in de jeep te stappen. Via wat kronkel paadjes kwamen we verschillende dieren tegen, kleine impala’s, een hagedis van 80 cm en de grootste soort Impala’s van Azië  Twee van deze Impala’s gingen vechten, prachtig een grote stofwolk met  twee strijdende bokken. We kwamen diverse vogeltjes tegen.




Plots waren we weer op de doorgaande weg, vreemd ik had het gevoel dat we ver van de bewoonde wereld waren, even later stopten we bij de smid. In een klein hutje zat hij samen met zijn vrouw te smeden, zijn vrouw aan een blaasbalg en hij aan het smeden, de kinderen zaten in de hoek te spelen. We hebben een klein belletje gekocht wat de geiten en kamelen om hun nek dragen.

Thomas vroeg steeds hoe de tent eruit zou zien, we hadden geen idee, Gerlinde wel want die had het foldertje bekeken, ze hield wijs haar mond. Bij het kamp aangekomen hebben we de tenten bekeken, nou dit had weinig overeenkomst met het kamperen dat we een paar jaar geleden deden. Deze tent had een bed, nachtkastjes met lampjes, een douche, een marmeren wasbak en een WC, en de binnenkant was met prachtig gedecoreerde stof bekleed, het geheel stond op een betonnen vloer. 


s’Avonds hebben we van lokale muziek “genoten”, het is niet echt mijn stijl,er werden wat hapjes geserveerd, we hebben naar de hemel gekeken, zoveel sterren prachtig. Toen kwam er een stroom storing, het was verbazingwekkend hoeveel meer sterren er te voorschijn kwamen, je ziet de melkweg.
Toen ik in bed wilde gaan zag ik een kakkerlak weg rennen over mijn kussen, ik heb wijs mijn mond gehouden, ik had daarvoor net een miniem spinnetje bij Anne-Marie verwijderd omdat ze anders niet kon slapen. Toen ik dit de volgende morgen aan het ontbijt vertelde, zei Gerlinde ik voelde vannacht wel iets kleins over mijn gezicht lopen. Tja was het zo klein als ze dacht, nou ja in ieder geval niet die Lizard van een kleine meter.
s’Ochtends was het tijd voor een kameel ritje, om van de zonsopgang te genieten, hobbel de hobbel slof slof de berg op, na zonsopgang weer terug, we zagen nog een paar uilen in een holle boom. 


Daarna ontbijt en terug met de jeep naar Desert resort. Onze chauffeur stond al klaar, bagage over geladen en opweg naar het vliegveld. Gerlinde zoekt iets in haar tas, oeps zegt ze er zit een kakkerlak in, ze haalt alle spullen uit haar tas zodat ze het beestje buiten de auto kan zetten. Zo pakt ze ook het belletje wat we bij de smid hebben gekocht. Het klingelt, de chauffeur kijkt verschrikt om alsof er een geit op de achterbank zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten