zondag 25 november 2012

Pruim tabak

In India zijn veel mensen die pruim tabak gebruiken.Vrouwen en mannen gebruiken het. Als op straat kijkt dan zit het weg oppervlak vol met bruine vlekken. Ik vind dit zo vies, dit heb ik wellicht van mijn moeder meegekregen. Ik kan me herinneren dat Jannie vroeger ooit eens in haar pubertijd van de trap naar beneden heeft gespuigd, ik heb mijn moeder nog nooit zo boos gezien. Als ik op de fiets zit dan rijd ik met een boog om de natte spuig heen. Laatst in Delhi was ik aan het hardlopen en toen spuigde iemand voor me op de grond, dan houd ik echt even in tot ik zeker weet dat er niet meer komt.
Gisteren stonden we even stil voor het verkeerslicht, zie ik een muur helemaal vol met bruine vlekken. Dit moet wel een plek zijn waar vrachtwagen chauffeurs pauzeren en dan uit het raam tuffen. Bah, het zal maar de omheining van je tuin zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten