zondag 25 november 2012

Nashik

We zijn afgelopen weekend naar Nashik geweest. In Nashik is de Sula Vinyard. We gingen samen met Reinhart en Annette en hun twee dochtertjes. Nashik ligt 200km ten noord westen van Pune. Het koste ons zes uur om er naar toe te rijden, Bij aankomst vertelde men ons bij de receptie dat het een alcohol vrije dag was. We waren met stomheid geslagen, dat kan toch niet waar zijn, kom je bij een vinyard om wijn te proeven en wordt er geen wijn geschonken. De tour ging wel door, het was een korte uitleg over hoe men wijn en mouserende wijn maakt, witte en rode en rose. Men gaf aan dat er een official was van de overheid en dat het wijnproeven uitgesteld was tot de volgende morgen. We wilden om 11:00 uur s'ochtend vertrekken, ik ben zo vroeg nog niet zo in de mood voor wijn. Terug bij ons Hotel 3km verderop, hebben we gevraagd of we echt niet een wijnproeverij konden hebben in het hotel. Uiteindelijk heeft men dit toegezegd, na een paar keer vragen of we dan misschien droge wijn konden krijgen op deze "dry day" kregen we ook een fles wijn bij het eten, en s'avonds kwamen ze ook nog een paar flessen mouserende wijn brengen. Al met al meer alcohol gehad dan goed voor me is. Thomas en de meisjes hebben lekker gezwommen in het zwembad. Het uitzicht vanuit het hotel was prachtig, wijnranken en in de verte een meer, met daarachter bergen.

We zagen nog een mooie grote kever. Het zou een meikever kunnen zijn. Hij was denk ik een centimeter of 3 a 4.


 De volgende morgen ben ik gaan hardlopen, de eerste kilometers voelden mijn benen zwaar. Na een poosje kwam ik in een prachtig gebied, opeens zag ik een hele grote vogel de zon was net op en scheen een beetje van onder tegen de vogel. prachtig zo'n grote zwarte vogel en aan de randen van zijn vleugels bruin. Het paadje werd kleiner, ik zag de mensen met verbasing naar me kijken, Op eens zag ik in de bosjes een groepje identieke tentjes gebouwd. ongeveer 1 meter hoog, 1 meter breed en 1.5 m lang, er stonden er ongeveer 8, klein paadje er tussen van 1 meter, waar mensen zaten het eten te bereiden. Het was zo kneuterig, moeilijk voor te stellen dat mensen zo wonen, maar het zag er wel gezellig uit.
Terug bij het hotel lekker ontbeten, we hebben nog wat dozen wijn ingeslagen en vervolgens weer in de auto (6 uur later waren we thuis.) Dit is wel erg veel auto rijden voor 1 weekend. Onvoorstelbaar dat je 6 uur rijdt over 200km, dat is nog geen 35 km/hr. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten